Direct naar inhoud

Algemene voorwaarden

Online werkplaatsplanner – WilMax Automotive

1. Definities en toepasselijkheid
“WilMax”, “wij”, “ons” en “onze”: WilMax Automotive, Vlasakker 7, 3417 XT Montfoort (KvK 30198676, BTW NL001990544B10). “Planner”: de online module op planner.wilmax-automotive.nl waarmee u een werkplaatsafspraak aanvraagt. Deze voorwaarden zijn van toepassing op het plannen van werkplaatsafspraken (keuring, diagnose, reparatie en onderhoud) via de Planner en op de uitvoering daarvan in onze werkplaats.
Voor (ver)koop van voertuigen gelden aanvullende of aparte voorwaarden indien van toepassing.

2. Afspraak via de Planner: aanvraag en bevestiging
Een online aanvraag via de Planner is vrijblijvend tot onze bevestiging. Uw afspraak is pas definitief nadat u van ons een (e-mail)bevestiging hebt ontvangen met datum/tijd en (indien van toepassing) vervangend vervoer. Wij kunnen – waar nodig – een alternatief voorstellen (bijv. bij planningswijzigingen, onderdelenbeschikbaarheid of overmacht).

3. Werkzaamheden, prijsopgave en meerwerk
Waar mogelijk ontvangt u vóór uitvoering een indicatie of offerte. Diagnose is soms nodig om de juiste reparatie te bepalen; diagnosewerk kan afzonderlijk worden berekend. Meerwerk voeren wij alleen uit na uw akkoord (mondeling, aan de balie of digitaal).

4. Termijnen en planning
Opgegeven (doorloop)termijnen en tijdslots zijn indicatief en geen fatale termijnen.
Bij uitloop informeren wij u zo snel mogelijk en plannen we in overleg verder.

5. Inleveren en ophalen van het voertuig; risico
U brengt het voertuig op het afgesproken tijdstip schoon en in veilige staat (incl. sleutel, papieren en – indien relevant – slotmoer). Na gereedmelding dient u het voertuig zo spoedig mogelijk op te halen. Stalling na gereedmelding geschiedt voor uw risico; wij kunnen redelijke stallingskosten in rekening brengen conform het ter plaatse geldende tarief.

6. Betaling
Betaling vindt plaats vóór of bij het ophalen van het voertuig, per pin of bankoverschrijving (contant/creditcard alleen indien en voor zover geaccepteerd). Facturen zijn direct opeisbaar. Wij kunnen het retentierecht uitoefenen (het voertuig vasthouden) totdat alle openstaande bedragen zijn voldaan.

7. Onderdelen en eigendom
Vervangen onderdelen worden alleen meegegeven als dit vooraf is afgesproken.
Tot volledige betaling blijven gemonteerde onderdelen eigendom van WilMax (eigendomsvoorbehoud).

8. Garantie op reparaties en onderdelen
Op uitgevoerde reparaties en geleverde onderdelen geldt de wettelijke conformiteit en – indien van toepassing – (fabrieks)garantie van leverancier/merk. Garantie vervalt bij ondeskundig gebruik, wijzigingen of montage door derden die verband houden met de klacht, of wanneer onderhoudsvoorschriften niet zijn gevolgd.

9. Aansprakelijkheid
Onze aansprakelijkheid is beperkt tot directe schade die het rechtstreekse gevolg is van een toerekenbare tekortkoming door WilMax, en tot maximaal het bedrag dat onze verzekering in het betreffende geval uitkeert.
Wij zijn niet aansprakelijk voor gevolgschade (zoals inkomstenderving, huurkosten vervangend vervoer of andere indirecte schade), behalve bij opzet of grove schuld.

10. Annuleren en no-show
Kunt u niet komen? Meld dit zo snel mogelijk, bij voorkeur uiterlijk 24 uur van tevoren zodat we uw tijdslot vrij kunnen geven. Bij een no-show of zeer late annulering kunnen redelijke kosten in rekening worden gebracht indien we aantoonbare voorbereidings- of inkoopkosten hebben gemaakt.

11. Overmacht
Bij overmacht (bijv. ziekten, storingen, leveringsproblemen bij leveranciers, stroomuitval, extreme weersomstandigheden) kunnen wij verplichtingen opschorten of – indien redelijk – de afspraak kosteloos verzetten of ontbinden, zonder schadeplichtigheid.

12. Wet- en regelgeving (o.a. OBFCM/terugroepacties)
Indien wettelijk vereist (bijv. uitlezen van bepaalde verbruiksgegevens/OBFCM tijdens een werkplaatsbezoek) handelen wij conform de wet. Bij terugroepacties informeren wij u en plannen we zo nodig werkzaamheden in.
Geef het aan als u bezwaar wilt maken tegen wettelijke uitleesverplichtingen waar dat is toegestaan; we registreren dit voor het betreffende bezoek.

13. Klachten
Meld zichtbare gebreken direct bij ophalen. Overige klachten graag zo snel mogelijk – uiterlijk binnen een redelijke termijn na ontdekking – via info@wilmax-automotive.nl of 0348-474100. Consumenten behouden de wettelijke termijnen en rechten.

14. Privacy
Wij gaan zorgvuldig met persoonsgegevens om. Zie onze Privacyverklaring voor wat wij verwerken in de Planner en bij werkplaatsbezoek, uw rechten en contactmogelijkheden.

15. Toepasselijk recht en bevoegde rechter
Op deze voorwaarden en de dienstverlening is Nederlands recht van toepassing. Geschillen worden – behoudens dwingendrechtelijke consumentenbescherming – voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement Midden-Nederland.

16. Wijzigingen
Wij mogen deze voorwaarden aanpassen.
De actuele versie staat op planner.wilmax-automotive.nl.

Laatst bijgewerkt: 24-01-2025.

Contact - WilMax Automotive
Vlasakker 7 · 3417 XT Montfoort
0348-474100 · info@wilmax-automotive.nl
www.wilmax-automotive.nl (planner: planner.wilmax-automotive.nl).